Renault Express byl uveden na trh v roce 1986 jakožto nástupce vozu podobné koncepce (míněno ideově podobné, nikoli konstrukčně) R4 Fourgonnette. Byl postaven na bázi Renaultu 5, s využitím dílů z R9 a 11. Od počátku byl nabízen ve čtyřech karosářských variantách se třemi motory - benzínovými 1.0, 1.1 a dieselem 1.6D (viz technický popis v magazínu Automobil č. 3/86). Někdy v následujících letech musel v nabídce přibýt benzínový motor 1.4, protože v roce 1990 se s ním již prodával, a také diesel 1.9D. V roce 1992 prošel Express dílčími změnami a lehkých face-liftem. Změny zasáhly přední masku, zadní světla, částečně interiér a Express se začal dodávat mimo dvoukřídlých dveří i se zadní, vzhůru výklopnou stěnou. Vyráběl se až do roku 1998, kdy jej nahradil typ Kangoo (resp. Kangoo Express).
Ještě by bylo dobré zmínit, že v některých zemích se prodával pod jménem Rapid a že se stal základem pro zajímavou Renaultovu studii pro volný čas Santa Fé.