Leblochová-BICYKLY

"EXPEDIČNÍ HORSKÝ SPECIÁL", tedy kolo které jsme použili v Mongolsku a Burjatsku, v Pákistánu, Balúčistánu, v Indii a Tibetu, může vypadat např. takto

rám: Cr-Mo, opravitelný svařením i v rozvoj.zemích a v "polních podmínkách", očka na nosiče, dírky na 2 lahve
hnací a převodová sada:   Shimano kvůli kompatibilitě dílů pro celý expediční tým, Acera jako nejnižší použitelná třída
pedály: klasické s duralovým tělem a ocelovým rámkem, s klipsnou a řemínkem (SPD se málo hodí pro častější chůzi při expedici.)
vícekolečko: 11-30 (Lehký převod se při naložení a vytrvalostní jízdě uplatní.)
pneu: přední 1,5 až 1,95 , zadní kolem 1,95, oba semislick pro ekonomickou jízdu, raději velmi lehké s tenkou bočnicí (pruží i při tvrdém huštění)
náhradní pneu: 1,95 kevlar
představec: kratší a zdvižený pro vzpřímený vytrvalecký sed
sedlo: měkké, gelové pro výdrž
nosiče: trubičkové, lehké
kabely: řídítková , v mžiku sejmutelná a nandatelná "na klik" vyztužená, s mapníkem a přední kapsou
přední a zadní kabely bez zipů (ty bývají poruchovým místem)
rámová velká s dvěma komorami
podsedlová s odrazkou a s dolními popruhy
Nosiče a kabely se nám osvědčily od sokolnické fy JUNK.
©Alena Leblochová, 2001
Design©Brd'a, czex.cz, 1999